Mindful hier en nu

header_boog

Je kan in deze module van nul beginnen door gewoon de chronologische volgorde te volgen. Of je kan er in grasduinen en de oefeningen uit plukken die jij op dit moment nodig hebt. Je kan er ook voor kiezen een vast uitgestippeld traject te volgen of je kan samen met je therapeut een traject op maat voor jou ‘blenden’. Of je nu een ervaren beoefenaar of net een beginner bent, hier vind je lange en korte oefeningen die bij jouw niveau passen. Je vindt er ook een luik met integratie oefeningen in het dagelijkse leven. 

1

De zintuigen

In deze oefeningen leren we uit ons hoofd te stappen en contact te maken met het hier en nu via onze zintuigen.
2

De bodyscan

In deze oefeningen trainen we onze opmerkzaamheid door contact te maken met ons lichaam als aandachtsobject.
3

De ademfocus

We trainen onze opmerkzaamheid door de adem als aandachtsfocus te nemen.
4

De adempauze

In deze oefeningen gaan we onszelf centeren door eventjes contact te maken met wat er in onszelf en in ons lichaam leeft, om dan terug te keren naar het hier en nu.
5

Stapmeditatie

In deze oefeningen gaan we via het contact met de voeten als aandachtsfocus, opmerkzaamheid trainen.
6

Lichaamssensaties

In deze oefeningen is ons lichaam de aandachtsfocus, waarbij we leren inzoomen op fysieke sensaties.
7

Mindful bewegen

Via het contact met ons lichaam kunnen we onze grenzen leren verkennen en respecteren.
8

Gewaarzijn uitbreiden

In deze oefeningen gaan we de aandacht verder trainen en uitbreiden naar verschillende zintuiggebieden.
9

Naar binnen leren kijken

In deze oefeningen leren we contact maken met onze binnenwereld en gaan we leren kijken naar gedachten en emoties als aandachtsfocus.
10

Open gewaarzijn

In deze oefeningen breiden we onze aandacht verder uit naar open gewaarzijn. Waarbij we geen specifiek aandachtsobject als focus gebruiken maar opmerkzaam zijn naar alles wat zich in en rondom ons voordoet.
FACE COVID stappenplan